Domov pro osoby se zdravotním postižením Kunovice - Na Bělince, Domovy pro osoby se zdravotním postižením, Sociální služby Uherské Hradiště, příspěvková organizace
Území, na kterém je služba poskytována
Tato služba je vzdálená od Vaš obce (km): Kunovice (OBEC)
- Kapacita: 43
Komu je služba určena
- Osoby se ZP - osoby s jiným zdravotním postižením
- Osoby se ZP - osoby s kombinovaným postižením
- Osoby se ZP - osoby s mentálním postižením
Věkové skupiny
- 16-18 let
- 19-26 let
- 11-15 let
- 1-6 let
- 27-64 let
- 7-10 let
Kontaktní údaje na službu
- Adresa: Na Bělince 1492,68604 Kunovice
- Telefon: 572 548 843; 572 549 411
- E-mail: lenka.pelikanova@ssluh.cz
- Web: www.ssluh.cz
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Služba je určena osobám s kombinovaným postižením (kombinovaným postižením rozumíme osoby s mentálním postižením a fyzickým postižením - dětská mozková obrna, svalové poruchy, vrozené poruchy pohybového ústrojí) a osobám s mentálním postižením ve věku od 3 do 64 let.
Důvody pro odmítnutí žadatele:
- Žadatelův zdravotní stav vyžaduje celodenní ústavní péči ve zdravotnickém zařízení.
- Žadatel trpí akutní infekční nemocí.
- Žadateli poskytovatel v době kratší než šest měsíců před podáním nové žádosti vypověděl smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.
- Kapacita domova je plně obsazená.
- Žadatel žádá sociální službu, kterou poskytovatel neposkytuje, a to i s ohledem na vymezení okruhu osob v registru poskytovatelů sociálních služeb.
- Chování žadatele by z důvodu duševní poruchy či demence závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití nebo odporovalo vnitřním pravidlům DZP Kunovice – Na Bělince.
Nejsme schopni zajistit podporu a péči žadateli:
Žadatel je závislý na alkoholu, drogách nebo je patologickým hráčem. Z důvodu uvedených závislostí by mohlo docházet k vzájemným konfliktům, narušování kolektivního soužití a porušování práv uživatelů. Cílem je zajistit kvalitní sociální službu pro klienty.
2. Smysl, poslání a cíl služby
Posláním Domova pro osoby se zdravotním postižením Kunovice - Na Bělince je poskytování a zprostředkování sociálních služeb, ošetřovatelské, zdravotní a výchovné péče dle individuálních potřeb klientů.Umožňujeme klientům žít běžným způsobem života dle jejich možností a schopností v souladu se Standardy kvality sociálních služeb.
Strategický cíl zařízení:
Zvyšování kvality poskytované služby.
Dlouhodobý cíl č. 1
- Útlum plošného poskytování služby ve prospěch individuální podpory uživatelů, a to udržováním a zvyšováním kvality systému individuálního plánování.
Dlouhodobý cíl č. 2
- Zvyšovat kvalitu poskytované péče, ubytování a stravování v prostředí našeho domova při respektování a využití stávajících schopností klientů.
Dlouhodobý cíl č. 3
- Snížit kapacitu zařízení do konce roku 2024 o 20 %.
3. Nabízené činnosti
Poskytované základní činnosti:
a) poskytnutí ubytování,
b) celodenní stravy,
c) pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,
d) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,
e) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti,
f) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
g) sociálně terapeutické činnosti,
h) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Služby poskytujeme na principech profesionality, důvěry a partnerství, což pro nás znamená:
- sociální cítění,
- pozitivní přístup,
- důvěra,
- úcta ke klientům,
- zapojení klientů (činnosti, aktivity, terapie, individuální plánování),
- odbornost,
- profesionalita,
- vzdělávání pracovníků,
- flexibilita,
- schopnost pracovníků naslouchat,
- schopnost pracovníků empatie,
- schopnost pracovníků poskytnout podporu,
- schopnost pracovníků poradit,
- schopnost pracovníků sebereflexe,
- schopnost pracovníků zpracovávat informace..
Více o nabízených činnostech naleznete na webových stránkách zařízení: www.ssluh.cz
4. Specifika služby
Ukončení smlouvy o poskytování sociální služby
-
Klient a poskytovatel se mohou kdykoliv dohodnout na ukončení smlouvy, a to písemnou dohodou.
Klient je oprávněn smlouvu vypovědět kdykoliv bez udání důvodu. Ukončení smlouvy musí oznámit písemně poskytovateli. Výpovědní lhůta končí uplynutím posledního dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla poskytovateli výpověď doručena.
Důvody ukončení poskytování sociální služby ze strany zařízení musí být klientům zcela zřejmé – v našem zařízení jsou součástí smlouvy o poskytnutí sociální služby.
K ukončení poskytování služby ze strany poskytovatele může dojít v následujících případech:
- Klient hrubě porušuje své povinnosti vyplývající ze Smlouvy, ze zákona a plynoucí z vnitřních pravidel (domácího řádu). Za hrubé porušení Smlouvy se považuje zejména:
-
- včasné neplacení úhrady (a to i v případě, že za úhradu je odpovědná jiná osoba – např. opatrovník),
- závažné porušování dalších ujednání ve smlouvě či vnitřních pravidlech. V tomto případě není třeba předchozího upozornění či opakování porušení,
- jestliže chování Klienta závažným způsobem narušuje kolektivní soužití,
- jestliže se Klient opakovaně dopouští jiného, méně závažného porušování smlouvy nebo vnitřních pravidel,
- jestliže Klient používá cílenou slovní i fyzickou agresivitu vůči spolubydlícím a personálu zařízení,
- jestliže Klient nadměrně užívá alkoholické a psychotropní látky,
- jestliže Klient spáchal trestný čin a byl za něj souzen a současně při opakování této trestné činnosti nebo samotný čin by byl způsobilý vážně narušit klidné a profesionální poskytování služby a současně nebyl Poskytovateli dříve znám.
-
- Klient nesdělí Poskytovateli změnu výše a jiných změn (zvýšení, snížení, odebrání) v přiznaném příspěvku na péči do 8 dnů od okamžiku, kdy se o této skutečnosti dozví,
- U Klienta došlo ke změnám potřeb, které není Poskytovatel schopen zajistit,
- Klient přestal splňovat podmínky cílové skupiny služby,
- Klient potřebuje službu v jiném rozsahu, než jaký zajišťuje Poskytovatel,
- Klient byl přijatý do péče jiné služby v obdobném rozsahu, jaký poskytuje Poskytovatel,
- Klient zatají infekční či vážnější onemocnění, případně důležité informace o svém zdravotním stavu, které by v počátku měly za následek odmítnutí uzavření smlouvy ze strany Poskytovatele,
- Klient zamlčí své příjmy nebo uvede jejich nesprávnou výši anebo nesdělí změnu výše svých příjmů, a to pouze v případě, kdy příjem Klienta nebude dostatečný na úhradu v plné výši,
- Klient nevyužívá dlouhodobě služeb v zařízení poskytovatele, a to v součtu jednotlivých nepřítomných dnů více jak 120 dnů v kalendářním roce, s výjimkou hospitalizace Klienta ve zdravotnickém zařízení, kdy služba nenaplňuje dohodnutý cíl a stává se neúčelnou.
-
V případě vypovězení Smlouvy Poskytovatelem končí výpovědní lhůta uplynutím posledního dne kalendářního měsíce, který následuje po měsíci, v němž byla výpověď Klientovi doručena.
V případě ukončení Smlouvy musí Klient uvést pokoj, jenž mu byl Poskytovatelem určen k obývání do stavu, v jakém mu byl Poskytovatelem poskytnut.
- Identifikátor sociální služby: 9227617
- Druh sociální služby: § 48 - Domovy pro osoby se zdravotním postižením
- Skupina služeb: Služby sociální péče
- Služba je poskytována: 01.01.2007 00:00
Časový rozsah poskytování služeb
-
Pobytová
- Nepřetržitě
Úhrada za služby
PLACENÁ SLUŽBAKonkrétní výši úhrad je možné nalézt na webových stránkách zařízení: https://ssluh.cz/c-dzp-kunovice-na-belince/dokumenty.htm
Fakultativní činnost
ANO- Perličková koupel
- Příležitostné použití služebního vozidla pro klienta
- Doprava nezletilých klientů, pokud byl přiznán na tuto dopravu příspěvek na mobilitu
- Úschova cenností
Konkrétní výši úhrad za poskytnutí fakultativních služeb je možné nalézt na webových stránkách zařízení: www.ssluh.cz
Architektonická bezbariérovost
ANONázev poskytovatele
Sociální služby Uherské Hradiště, příspěvková organizace
IČ poskytovatele
00092096
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Štěpnická 1139,68606 Uherské Hradiště
- Telefon: 572 414 512
- E-mail: marie.fremlova@ssluh.cz; sekretariat@ssluh.cz
- Web: www.ssluh.cz