Domov pro osoby se zdravotním postižením Velehrad-Vincentinum, Domovy pro osoby se zdravotním postižením, Sociální služby Uherské Hradiště, příspěvková organizace

Území, na kterém je služba poskytována

Tato služba je vzdálená od Vaš obce (km): Velehrad (OBEC)

  • Kapacita: 36

Komu je služba určena

  • Osoby se ZP - osoby s kombinovaným postižením
  • Osoby se ZP - osoby s mentálním postižením

Věkové skupiny

  • 19-26 let
  • 65-80 let
  • 27-64 let
  • Nad 80 let

Kontaktní údaje na službu

Popis sociální služby

1. Komu je služba určena

Služba je určena dospělým osobám od 19 ti let, kteří mají sníženou soběstačnost z důvodu zdravotního postižení, potřebují vysokou míru podpory a jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc druhé osoby. Zdravotním postižením rozumíme mentální postižení, případně mentální postižení v kombinaci s tělesným nebo smyslovým postižením.

Podle Usnesení Rady Zlínského kraje 0678/R23/20 byla schválena aktualizace transformačního plánu domova. Podle této aktualizace budou do domova přednostně přijímáni klienti z DOZP Velehrad - Buchlovská. Nebudou přijímány osoby s neurodegenerativním onemocněním, osoby po CMP, po úrazech apod., které nemají mentální postižení.

 

2. Smysl, poslání a cíl služby

POSLÁNÍ

Posláním Domova pro osoby se zdravotním postižením Velehrad-Vincentinum je zachovat důstojný a plnohodnotný život klientů, kterým z důvodu jejich zdravotního znevýhodnění nelze zajistit podporu a pomoc v přirozeném sociálním prostředí. Poslání je zaměřeno na vytváření podmínek pro zachování přirozených vztahových vazeb klientů a umožnění takového způsobu života, který by se co nejvíce přibližoval běžnému životu v rodině.

CÍLE SLUŽBY

Strategický cíl:

Zvyšování kvality služby

Dlouhodobý cíl č. 1

Udržování a posilování stávající soběstačnosti klientů s ohledem na jejich možnosti a schopnosti.

Krátkodobý cíl:

90 % klientů zapojit do aktivizačních činností, využíváním volnočasových aktivit, jejichž nabídku budeme rozšiřovat a přizpůsobovat potřebám jednotlivých klientů.

Poskytovat míru podpory při sebeobslužné činnosti jen v takovém rozsahu, abychom využili veškeré schopnosti klientů v této oblasti a dále je posilovali.

Termín: prosinec 2023

Zodpovídá: sociální pracovnice, vedoucí Domova

 

Dlouhodobý cíl č.2

Poskytování podpory a pomoci na základě individuálně určených přání a potřeb klientů.

Krátkodobý cíl

Poskytovat klíčovým pracovníkům kvalitní metodickou podporu v oblasti individuálního plánování.

Pravidelně aktualizovat metodiku Individuálního plánování.

Zajistit vzdělávání v oblasti individuální péče a individuálního plánování.

Zajistit podporu externích odborníků při řešení individuální potřeb klientů.

Termín: prosinec 2023

Zodpovídá: sociální pracovnice, vedoucí Domova

 

Dlouhodobý cíl č. 3

Začlenění klientů do běžného prostředí a udržení přirozených sociálních vazeb klientů.

Krátkodobý cíl

Využívání minimálně 1 veřejné služby po celý rok alespoň u 90 % klientů.

Podpora kontaktu klientů s rodinou, blízkými osobami a okolím.

Termín: prosinec 2023

Zodpovídá: sociální pracovnice, vedoucí Domova

 

ZÁSADY POSKYTOVANÉ SLUŽBY

  • Dodržujeme práva klientů a zachováváme jejich důstojnost.
  •  Poskytujeme služby klientům na základě jejich individuálních a skutečných potřeb.
  •  Zapojujeme kliety do rozhodování o rozsahu a způsobu poskytování služby.
  •  Podporujeme přirozené sociální kontakty, kontakty s rodinou, přáteli.
  •  Umožňujeme klientům žít způsobem života, který se co nejvíce přibližuje životu běžnému u věkově srovnatelné populace.
  •  Spolupracujeme s obecní komunitou a jsme její součástí.

3. Nabízené činnosti

Poskytované služby nabízejí tyto základní činnosti.

  • poskytnutí ubytování: - zahrnuje rovněž úklid, praní a drobné opravy ložního a osobního prádla a ošacení, žehlení,
  • poskytnutí stravy - zajišťuje celodenní stravu odpovídající zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování v rozsahu 3 hlavních jídel,
  • pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu - pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek, pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík, pomoc při vstávání z lůžka, uléhání, změna poloh, pomoc a podpora při podávání jídla a pití, pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním i vnějším prostoru,
  • pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu - pomoc při úkonech osobní hygieny, pomoc při základní péči o vlasy a nehty, pomoc při použití WC,
  • výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti - pracovně výchovná činnost, nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností, vytvoření podmínek pro zajišťování přiměřeného vzdělávání nebo pracovního uplatnění, volnočasové a zájmové aktivity.
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím - podpora a pomoc při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů, pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob,
  • sociálně terapeutické činnosti - sociálně terapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob,
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí - pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů.

Tyto činnosti jsou naplňovány podle individuálních a ošetřovatelských plánů uživatelů. Vycházejí z jejich potřeb, zdravotního stavu a ze schopností a možností každého jednotlivého klienta. 

V Domově je dosud poskytována sociální služba kromě osob s mentálním postižením i zdravotně postíženým osobám s neurodegeneratvním onemocněním (bez primárně mentálního postižení). Pro tyto klienty jsou vyhledávány pobytové sociální služby vhodné pro jejich cílovou skupinu. 

Sociální služba je poskytována na adrese Nádvoří 305, 687 06 Velehrad, doprovody v rámci základních činností budou realizovány i mimo zařízení. 

 

4. Specifika služby

Pravidla pro ukončení služby jsou součástí Smlouvy o poskytnutí sociální služby, kterou má Domov jako poskytovatel uzavřenou s klienty:

  • Klient a Poskytovatel se mohou kdykoliv dohodnout na ukončení této Smlouvy, a to písemnou dohodou.
  • Klient je oprávněn Smlouvu vypovědět kdykoli bez udání důvodu, na základě písemného oznámení Poskytovateli. Výpovědní lhůta je jeden měsíc a končí uplynutím posledního dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla Poskytovateli výpověď doručena.
  •  Poskytovatel smí Smlouvu vypovědět pouze z těchto důvodů:

Uživatel hrubě porušuje své povinnosti vyplývající ze Smlouvy. Za hrubé porušení Smlouvy se považuje zejména:

  • Nezaplacení úhrady za poskytnuté služby do jednoho měsíce od okamžiku, kdy byl Klient Poskytovatelem k platbě vyzván.
  • Klienti po opětovném napomenutí hrubě poruší povinnosti, které mu vyplývají z vnitřních předpisů Poskytovatele - Domácího řádu, Návštěvního řádu a všech pravidel týkajících se Standardu č. 2 - Ochrana práv klientů. 
  • jedná še zejména o nevhodné chování  narušující kolektivní soužití, cílenou slovní i fyzickou agresivitu vůči spolubydlícím a personálu Domova,nadměrné užívání alkoholických a psychotropních látek. 
  • Klient nesdělí Poskytovateli změnu výše a jiných změn (zvýšení, snížení a odebrání) v přiznaném příspěvku na péči do 8 dnů od okamžiku, kdy se o této skutečnosti dozví. 
  • u Klienta došlo ke změnám potřeb, které není schopen Poskytovatel zajistit.
  • Klient úmyslně zatajil informace o zdravotním stavu v době přijetí do sociální služby.
  • Klient odmítne podepsat dodatek této Smlouvy, který stanoví změnu výše úhrady za ubytování, stravování či jiné služby sociální péče v rozsahu stanoveném právním předpisem. 
  • Klient zamlčí své příjmy nebo uvede jejich nesprávnou výši anebo nesdělí změnu výše svých příjmů. 
  • Klient nevyužívá dlouhodbě služeb v Domově Poskytovatele více jak 120 dnů v kalendářním roce, s výjimkou hospitalizace Klienta ve zdravotnickém zařízení, kdy služba nenaplňuje dohodnutý cíl a stává se neúčelnou. 
  • V případě vypovězení Smlouvy Poskytovatelem končí výpovědní lhůta uplynutím posledního dne kalendářního měsíce, v němž byla výpověď Klientovi doručena. 
  • V případě ukončení Smlouvy musí Klient uvést pokoj, jenž mu byl Poskytovatelem určen k obývání do stavu, v jakém mu byl Poskytovatelem poskytnut. Klient odpovídá za veškeré škody, které za dobu, kdy pokoj obýval, v tomto pokoji vznikly, s vyjímkou poškození či opotřebování, způsobené běžným užíváním. 

 

  • Identifikátor sociální služby: 9147782
  • Druh sociální služby: § 48 - Domovy pro osoby se zdravotním postižením
  • Skupina služeb: Služby sociální péče
  • Služba je poskytována: 01.01.2007 00:00

Časový rozsah poskytování služeb

  • Pobytová
    • Nepřetržitě
  •  

Úhrada za služby

PLACENÁ SLUŽBA

Výše úhrady za pobyt se řídí Zákonem č.108/2006 Sb., o sociálních službách, a platných směrnic Sociálních služeb Uh. Hradiště, p.o. O úhradách za poskytnuté služby ve znění pozdějších předpisů. Podle § 73 odst. 3 Zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, musí klienti po úhradě na ubytování a stravu zůstat alespoň 15% příjmu.

Informace o cenách za poskytované služby sdělí pracovnice na telefonu: 572 501 815.

Fakultativní činnost

ANO

Nad rámec základních činností mohou být poskytovány  klientům fakultativní činnosti, které jsou vymezeny v Sazebníku vnitřního předpisu Domova, který vychází z platných organizačních směrnic o úhradách za fakultativní činnosti, ve změní pozdějších předpisů. Klienti jsou s možnostmi poskytování těchto činností včetně Sazebníku seznámeni.

 

 

 

 

Architektonická bezbariérovost

ANO

V zařízení jsou prostory pro klienty bezbariérové, pouze ve IV. nadzemním podlaží jsou 1 a 2 lůžkové pokoje, každý pokoj je vybaven sociálním zařízením, které není bezbariérové, předsíňkou a vestavěnými skříněmi. Na tomto podlaží je nově vybudováné bezbariérové WC a společná koupelna s bezbariérovým sprchovým koutem a vanou. 

 

 

 

 

 

Název poskytovatele

Sociální služby Uherské Hradiště, příspěvková organizace

IČ poskytovatele

00092096

Kontaktní údaje na poskytovatele

Fotografie zařízení

Kontaktujte službu