Domov pro osoby se zdravotním postižením Kunovice - Cihlářská, Domovy pro osoby se zdravotním postižením, Sociální služby Uherské Hradiště, příspěvková organizace

Území, na kterém je služba poskytována

Tato služba je vzdálená od Vaš obce (km): Kunovice (OBEC)

  • Kapacita: 49

Komu je služba určena

  • Osoby se ZP - osoby s kombinovaným postižením
  • Osoby se ZP - osoby s mentálním postižením

Věkové skupiny

  • 19-26 let
  • 65-80 let
  • 27-64 let
  • Nad 80 let

Kontaktní údaje na službu

Popis sociální služby

1. Komu je služba určena

Cílovou skupinou Domova pro osoby se zdravotním postižením Kunovice - Cihlářská jsou osoby s mentálním a kombinovaným postižením ve věku od 19 let. Kombinovaným postižením rozumíme osoby s mentálním postižením a přidruženým postižením tělesným. Dále jsou cílovou skupinou osoby s organickou poruchou vyvolanou poškozením mozku v důsledku úrazu nebo cévní mozkové příhody, jejichž  projevy se shodují  s projevy osob s mentálním postižením. 

V domově je vyhrazena kapacita 5 míst pro osoby ve vigilním kómatu v části D1.

Důvody pro odmítnutí žadatele:

  1. Žadatelův zdravotní stav vyžaduje celodenní ústavní péči ve zdravotnickém zařízení.
  2. Žadatel trpí akutní infekční nemocí (př. hepatitida, TBC, mononukleóza atd.)
  3. Žadateli poskytovatel v době kratší než šest měsíců, před podáním nové žádosti, vypověděl smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.
  4. Kapacita domova je plně obsazená.
  5. Žadatel žádá sociální službu, kterou poskytovatel neposkytuje, a to i s ohledem na vymezení okruhu osob v registru poskytovatelů sociálních služeb.
  6. Chování žadatele by z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití nebo odporovalo vnitřním pravidlům DZP Kunovice – Cihlářská.

Nejsme schopni zajistit podporu a péči žadateli:

Žadatel je závislý na alkoholu, drogách nebo je patologickým hráčem. Z důvodu uvedených závislostí by mohlo docházet k vzájemným konfliktům, narušování kolektivního soužití a porušování práv klientů. Cílem je zajistit kvalitní sociální službu pro klienty.

 

2. Smysl, poslání a cíl služby

Poslání Domova pro osoby se zdravotním postižením Kunovice-Cihlářská

Posláním Domova pro osoby se zdravotním postižením Kunovice-Cihlářská je poskytovat osobám se zdravotním postižením potřebnou péči a zvyšovat či alespoň udržovat úroveň seberealizace, nezávislosti a kvality jejich života tak, aby i nadále zůstávaly součástí přirozeného místního společenství.

Strategický cíl zařízení:

Udržení a zvyšování kvality poskytované sociální služby.

Dlouhodobé cíle:

1. Útlum plošného poskytování služby ve prospěch individuální podpory klientů, a to udržováním a zvyšováním kvality systému individuálního plánování.

2. U klientů zvyšovat či alespoň zachovávat soběstačnost v oblasti péče o svou vlastní osobu a využívání běžných zdrojů společnosti. Zvyšovat kvalitu poskytované péče, ubytování a stravování v prostředí našeho domova při respektování a využití stávajících schopností klientů.

3. Zvýšení kvality poskytované služby zaručující individualizovaný přístup ke klientům.

Základní zásady poskytování služeb Domova pro osoby se zdravotním postižením Kunovice-Cihlářská jsou tyto:

  • důstojnost a hodnota každého klienta,
  • individuální a partnerský přístup,
  • profesionalita,
  • celkové vnímání situace a spolupráce,
  • subsidiarita,
  • spravedlnost,
  • společné dobro.

3. Nabízené činnosti

Poskytované základní činnosti:

a) poskytnutí ubytování,

b) celodenní stravy,

c) pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,

d) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,

e) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti,

f) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,

g) sociálně terapeutické činnosti,

h) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

Ošetřovatelská péče je poskytována prostřednictvím zaměstnanců domova, kteří mají odbornou způsobilost k výkonu zdravotnického povolání, není v rámci úhrady za poskytovanou sociální službu, je hrazena ze zákona o veřejném zdravotním pojištění.

Zprostředkováváme odbornou lékařskou péči.

 

Podstatou individuální sociální práce s klientem je plán péče a individuální plán, který obsahuje osobní cíl klienta a způsob jeho dosahování. Individuální plán je zaměřen na:

  • potřeby a osobní cíle
  • přednosti, zájmy a talent
  • rozvoj dovedností a s tím spojenou samostatnost a soběstačnost
  • přání a individuální možnosti

Ubytování poskytujeme v jednolůžkových a dvoulůžkových pokojích. Klienti si mohou vybavit svůj pokoj nábytkem (skříň, polička, postel, židle, stůl) a osobními věcmi, ovšem za podmínky, že tímto nebude omezen spolubydlící.

Strava je zajištěna celodenně v rozsahu minimálně 3 hlavních jídel. Strava svým složením, množstvím a úpravou odpovídá strava věku a zdravotnímu stavu klienta. Jídelníček je sestavován s pomocí nutričního specialisty.

 

4. Specifika služby

Ukončení smlouvy o poskytování sociální služby

Klient a poskytovatel se mohou kdykoliv dohodnout na ukončení smlouvy, a to písemnou dohodou.

Klient je oprávněn smlouvu vypovědět kdykoliv bez udání důvodu. Ukončení smlouvy musí oznámit písemně poskytovateli. Výpovědní lhůta končí uplynutím posledního dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla poskytovateli výpověď doručena.

Důvody ukončení poskytování sociální služby ze strany zařízení musí být klientům zcela zřejmé – v našem zařízení jsou součástí smlouvy o poskytnutí sociální služby.

K ukončení poskytování služby ze strany poskytovatele může dojít v následujících případech:

  1. Klient hrubě porušuje své povinnosti vyplývající ze Smlouvy, ze zákona a plynoucí z vnitřních pravidel (domácího řádu). Za hrubé porušení Smlouvy se považuje zejména:
      • včasné neplacení úhrady (a to i v případě, že za úhradu je odpovědná jiná osoba – např. opatrovník),
      • závažné porušování dalších ujednání ve smlouvě či vnitřních pravidlech. V tomto případě není třeba předchozího upozornění či opakování porušení,
      • jestliže chování Klienta závažným způsobem narušuje kolektivní soužití,
      • jestliže se Klient opakovaně dopouští jiného, méně závažného porušování smlouvy nebo vnitřních pravidel,
      • jestliže Klient používá cílenou slovní i fyzickou agresivitu vůči spolubydlícím a personálu zařízení,
      • jestliže Klient nadměrně užívá alkoholické a psychotropní látky,
      • jestliže Klient spáchal trestný čin a byl za něj souzen a současně při opakování této trestné činnosti nebo samotný čin by byl způsobilý vážně narušit klidné a profesionální poskytování služby a současně nebyl Poskytovateli dříve znám.
  2. Klient nesdělí Poskytovateli změnu výše a jiných změn (zvýšení, snížení, odebrání) v přiznaném příspěvku na péči do 8 dnů od okamžiku, kdy se o této skutečnosti dozví, 
  3. U Klienta došlo ke změnám potřeb, které není Poskytovatel schopen zajistit,
  4. Klient přestal splňovat podmínky cílové skupiny služby,
  5. Klient potřebuje službu v jiném rozsahu, než jaký zajišťuje Poskytovatel,
  6. Klient byl přijatý do péče jiné služby v obdobném rozsahu, jaký poskytuje Poskytovatel,
  7. Klient zatají infekční či vážnější onemocnění, případně důležité informace o svém zdravotním stavu, které by v počátku měly za následek odmítnutí uzavření smlouvy ze strany Poskytovatele,
  8. Klient zamlčí své příjmy nebo uvede jejich nesprávnou výši anebo nesdělí změnu výše svých příjmů, a to pouze v případě, kdy příjem Klienta nebude dostatečný na úhradu v plné výši,
  9. Klient nevyužívá dlouhodobě služeb v zařízení poskytovatele, a to v součtu jednotlivých nepřítomných dnů více jak 120 dnů v kalendářním roce, s výjimkou hospitalizace Klienta ve zdravotnickém zařízení, kdy služba nenaplňuje dohodnutý cíl a stává se neúčelnou.

V případě vypovězení Smlouvy Poskytovatelem končí výpovědní lhůta uplynutím posledního dne kalendářního měsíce, který následuje po měsíci, v němž byla výpověď Klientovi doručena.

V případě ukončení Smlouvy musí Klient uvést pokoj, jenž mu byl Poskytovatelem určen k obývání do stavu, v jakém mu byl Poskytovatelem poskytnut.

Klientovi, kterému naše zařízení ukončí poskytování služby, pomůžeme s nalezením možnosti, jak řešit svou situaci pomocí jiné služby – sociální pracovnice poskytne klientovi základní sociální poradenství.

  • Identifikátor sociální služby: 7157277
  • Druh sociální služby: § 48 - Domovy pro osoby se zdravotním postižením
  • Skupina služeb: Služby sociální péče
  • Služba je poskytována: 01.01.2007 00:00

Časový rozsah poskytování služeb

  • Pobytová
    • Nepřetržitě
  •  

Úhrada za služby

PLACENÁ SLUŽBA

Sazebník úhrad za poskytnutí sociální služby je součástí domácího řádu a je zveřejněn na: https://www.ssluh.cz/dzp/dzp-kunovice-cihlarska/dokumenty.html

Fakultativní činnost

ANO

Sazebník fakultativních činností DZP Kunovice - Cihlářská:

perličková koupel - celková  70,- Kč / úkon

příležitostné použití služebního vozidla  12,- Kč / km

 

Architektonická bezbariérovost

ANO

Název poskytovatele

Sociální služby Uherské Hradiště, příspěvková organizace

IČ poskytovatele

00092096

Kontaktní údaje na poskytovatele

Fotografie zařízení

Domov pro osoby se zdravotním postižením Kunovice - Cihlářská, Domovy pro osoby se zdravotním postižením, Sociální služby Uherské Hradiště, příspěvková organizace

Kontaktujte službu