Domov pro osoby se zdravotním postižením Kunovice - Cihlářská, Domovy pro osoby se zdravotním postižením, Sociální služby Uherské Hradiště, příspěvková organizace
Území, na kterém je služba poskytována
Tato služba je vzdálená od Vaš obce (km): Kunovice (OBEC)
- Kapacita: 49
Komu je služba určena
- Osoby se ZP - osoby s kombinovaným postižením
- Osoby se ZP - osoby s mentálním postižením
Věkové skupiny
- 19-26 let
- 65-80 let
- 27-64 let
- Nad 80 let
Kontaktní údaje na službu
- Adresa: Cihlářská 526,68604 Kunovice
- Telefon: 572 548 812
- E-mail: lucie.cechova@ssluh.cz
- Web: www.ssluh.cz
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Cílovou skupinou Domova pro osoby se zdravotním postižením Kunovice - Cihlářská jsou osoby s mentálním a kombinovaným postižením ve věku od 19 let. Kombinovaným postižením rozumíme osoby s mentálním postižením a přidruženým postižením tělesným. Dále jsou cílovou skupinou osoby s organickou poruchou vyvolanou poškozením mozku v důsledku úrazu nebo cévní mozkové příhody, jejichž projevy se shodují s projevy osob s mentálním postižením.
V domově je vyhrazena kapacita 5 míst pro osoby ve vigilním kómatu v části D1.
Důvody pro odmítnutí žadatele:
- Žadatelův zdravotní stav vyžaduje celodenní ústavní péči ve zdravotnickém zařízení.
- Žadatel trpí akutní infekční nemocí (př. hepatitida, TBC, mononukleóza atd.)
- Žadateli poskytovatel v době kratší než šest měsíců, před podáním nové žádosti, vypověděl smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.
- Kapacita domova je plně obsazená.
- Žadatel žádá sociální službu, kterou poskytovatel neposkytuje, a to i s ohledem na vymezení okruhu osob v registru poskytovatelů sociálních služeb.
- Chování žadatele by z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití nebo odporovalo vnitřním pravidlům DZP Kunovice – Cihlářská.
Nejsme schopni zajistit podporu a péči žadateli:
Žadatel je závislý na alkoholu, drogách nebo je patologickým hráčem. Z důvodu uvedených závislostí by mohlo docházet k vzájemným konfliktům, narušování kolektivního soužití a porušování práv klientů. Cílem je zajistit kvalitní sociální službu pro klienty.
2. Smysl, poslání a cíl služby
Poslání Domova pro osoby se zdravotním postižením Kunovice-Cihlářská
Posláním Domova pro osoby se zdravotním postižením Kunovice-Cihlářská je poskytovat osobám se zdravotním postižením potřebnou péči a zvyšovat či alespoň udržovat úroveň seberealizace, nezávislosti a kvality jejich života tak, aby i nadále zůstávaly součástí přirozeného místního společenství.
Strategický cíl zařízení:
Udržení a zvyšování kvality poskytované sociální služby.
Dlouhodobé cíle:
1. Útlum plošného poskytování služby ve prospěch individuální podpory klientů, a to udržováním a zvyšováním kvality systému individuálního plánování.
2. U klientů zvyšovat či alespoň zachovávat soběstačnost v oblasti péče o svou vlastní osobu a využívání běžných zdrojů společnosti. Zvyšovat kvalitu poskytované péče, ubytování a stravování v prostředí našeho domova při respektování a využití stávajících schopností klientů.
3. Zvýšení kvality poskytované služby zaručující individualizovaný přístup ke klientům.
Základní zásady poskytování služeb Domova pro osoby se zdravotním postižením Kunovice-Cihlářská jsou tyto:
- důstojnost a hodnota každého klienta,
- individuální a partnerský přístup,
- profesionalita,
- celkové vnímání situace a spolupráce,
- subsidiarita,
- spravedlnost,
- společné dobro.
3. Nabízené činnosti
Poskytované základní činnosti:
a) poskytnutí ubytování,
b) celodenní stravy,
c) pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,
d) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,
e) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti,
f) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
g) sociálně terapeutické činnosti,
h) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Ošetřovatelská péče je poskytována prostřednictvím zaměstnanců domova, kteří mají odbornou způsobilost k výkonu zdravotnického povolání, není v rámci úhrady za poskytovanou sociální službu, je hrazena ze zákona o veřejném zdravotním pojištění.
Zprostředkováváme odbornou lékařskou péči.
Podstatou individuální sociální práce s klientem je plán péče a individuální plán, který obsahuje osobní cíl klienta a způsob jeho dosahování. Individuální plán je zaměřen na:
- potřeby a osobní cíle
- přednosti, zájmy a talent
- rozvoj dovedností a s tím spojenou samostatnost a soběstačnost
- přání a individuální možnosti
Ubytování poskytujeme v jednolůžkových a dvoulůžkových pokojích. Klienti si mohou vybavit svůj pokoj nábytkem (skříň, polička, postel, židle, stůl) a osobními věcmi, ovšem za podmínky, že tímto nebude omezen spolubydlící.
Strava je zajištěna celodenně v rozsahu minimálně 3 hlavních jídel. Strava svým složením, množstvím a úpravou odpovídá strava věku a zdravotnímu stavu klienta. Jídelníček je sestavován s pomocí nutričního specialisty.
4. Specifika služby
Ukončení smlouvy o poskytování sociální služby
Klient a poskytovatel se mohou kdykoliv dohodnout na ukončení smlouvy, a to písemnou dohodou.
Klient je oprávněn smlouvu vypovědět kdykoliv bez udání důvodu. Ukončení smlouvy musí oznámit písemně poskytovateli. Výpovědní lhůta končí uplynutím posledního dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla poskytovateli výpověď doručena.
Důvody ukončení poskytování sociální služby ze strany zařízení musí být klientům zcela zřejmé – v našem zařízení jsou součástí smlouvy o poskytnutí sociální služby.
K ukončení poskytování služby ze strany poskytovatele může dojít v následujících případech:
- Klient hrubě porušuje své povinnosti vyplývající ze Smlouvy, ze zákona a plynoucí z vnitřních pravidel (domácího řádu). Za hrubé porušení Smlouvy se považuje zejména:
-
- včasné neplacení úhrady (a to i v případě, že za úhradu je odpovědná jiná osoba – např. opatrovník),
- závažné porušování dalších ujednání ve smlouvě či vnitřních pravidlech. V tomto případě není třeba předchozího upozornění či opakování porušení,
- jestliže chování Klienta závažným způsobem narušuje kolektivní soužití,
- jestliže se Klient opakovaně dopouští jiného, méně závažného porušování smlouvy nebo vnitřních pravidel,
- jestliže Klient používá cílenou slovní i fyzickou agresivitu vůči spolubydlícím a personálu zařízení,
- jestliže Klient nadměrně užívá alkoholické a psychotropní látky,
- jestliže Klient spáchal trestný čin a byl za něj souzen a současně při opakování této trestné činnosti nebo samotný čin by byl způsobilý vážně narušit klidné a profesionální poskytování služby a současně nebyl Poskytovateli dříve znám.
-
- Klient nesdělí Poskytovateli změnu výše a jiných změn (zvýšení, snížení, odebrání) v přiznaném příspěvku na péči do 8 dnů od okamžiku, kdy se o této skutečnosti dozví,
- U Klienta došlo ke změnám potřeb, které není Poskytovatel schopen zajistit,
- Klient přestal splňovat podmínky cílové skupiny služby,
- Klient potřebuje službu v jiném rozsahu, než jaký zajišťuje Poskytovatel,
- Klient byl přijatý do péče jiné služby v obdobném rozsahu, jaký poskytuje Poskytovatel,
- Klient zatají infekční či vážnější onemocnění, případně důležité informace o svém zdravotním stavu, které by v počátku měly za následek odmítnutí uzavření smlouvy ze strany Poskytovatele,
- Klient zamlčí své příjmy nebo uvede jejich nesprávnou výši anebo nesdělí změnu výše svých příjmů, a to pouze v případě, kdy příjem Klienta nebude dostatečný na úhradu v plné výši,
- Klient nevyužívá dlouhodobě služeb v zařízení poskytovatele, a to v součtu jednotlivých nepřítomných dnů více jak 120 dnů v kalendářním roce, s výjimkou hospitalizace Klienta ve zdravotnickém zařízení, kdy služba nenaplňuje dohodnutý cíl a stává se neúčelnou.
V případě vypovězení Smlouvy Poskytovatelem končí výpovědní lhůta uplynutím posledního dne kalendářního měsíce, který následuje po měsíci, v němž byla výpověď Klientovi doručena.
V případě ukončení Smlouvy musí Klient uvést pokoj, jenž mu byl Poskytovatelem určen k obývání do stavu, v jakém mu byl Poskytovatelem poskytnut.
Klientovi, kterému naše zařízení ukončí poskytování služby, pomůžeme s nalezením možnosti, jak řešit svou situaci pomocí jiné služby – sociální pracovnice poskytne klientovi základní sociální poradenství.
- Identifikátor sociální služby: 7157277
- Druh sociální služby: § 48 - Domovy pro osoby se zdravotním postižením
- Skupina služeb: Služby sociální péče
- Služba je poskytována: 01.01.2007 00:00
Časový rozsah poskytování služeb
-
Pobytová
- Nepřetržitě
Úhrada za služby
PLACENÁ SLUŽBASazebník úhrad za poskytnutí sociální služby je součástí domácího řádu a je zveřejněn na: https://www.ssluh.cz/dzp/dzp-kunovice-cihlarska/dokumenty.html
Fakultativní činnost
ANOSazebník fakultativních činností DZP Kunovice - Cihlářská:
perličková koupel - celková 70,- Kč / úkon
příležitostné použití služebního vozidla 12,- Kč / km
Architektonická bezbariérovost
ANONázev poskytovatele
Sociální služby Uherské Hradiště, příspěvková organizace
IČ poskytovatele
00092096
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Štěpnická 1139,68606 Uherské Hradiště
- Telefon: 572 414 512
- E-mail: marie.fremlova@ssluh.cz; sekretariat@ssluh.cz
- Web: www.ssluh.cz