Zastávka, Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, Charita Valašské Meziříčí
Území, na kterém je služba poskytována
Toto je služba, která může zajet do Vaší vesnice. Valašské Meziříčí (OBEC)
Tato služba je vzdálená od Vaš obce (km): Valašské Meziříčí (OBEC)
- Maximální kapacita v daný okamžik: 20
Komu je služba určena
- Děti a mládež ve věku od 6 do 26 let ohrožené společensky nežádoucími jevy
Věkové skupiny
- starší děti (11-15 let)
- dorost (16-18 let)
- mladí dospělí (19-26 let)
- mladší děti (7-10 let)
Kontaktní údaje na službu
- Adresa: Na Potůčkách 872,75701 Valašské Meziříčí
- Telefon: 734 435 314
- E-mail: zuzana.mudra@valmez.charita.cz
- Web: www.valmez.charita.cz
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Zastávka je sociální službou určenou pro každého, kdo má chuť trávit svůj volný čas smysluplněji či potřebuje pomoc a poradit v různých oblastech života. Náš nízký práh tak může překročit kdokoliv bez rozdílu v barvě pleti, vyznání, myšlení, finančního stavu peněženky či životního stylu. Našimi klienty jsou děti a mladí lidé od 10 do 21 let.
2. Smysl, poslání a cíl služby
POSLÁNÍ
Posláním NZDM Zastávka, jejímž zřizovatelem je Charita Valašské Meziříčí, je vytvořit prostor a podnětné prostředí mladým lidem hledajícím své místo v dnešním světě, a podpořit je, aby se mohli stát samostatnými a zodpovědnými. Rozvíjíme osobnost těchto mladých lidí, podáváme jim pomocnou ruku při řešení problémů na jejich cestě k dospělosti.
CÍL SLUŽBY
Cílem služby je klient, zapojený do společnosti. Současně je cílem služby také preventivní činnost a depistáž.
- Klient zapojený do společnosti - Klient zapojený do společnosti, je mladý člověk, který přijal odpovědnost sám za sebe a své jednání, umí smysluplně trávit volný čas, nepohybuje se v oblasti sociálně patologických jevů, studuje či pracuje, má zdravé vztahy s dalšími lidmi, vnímá kontinuitu života.
- Preventivní činnost - Klientům předáváme informace z oblasti prevence a to několika způsoby: v rámci poskytované služby pořádáme skupinové besedy i individuální rozhovory na téma prevence a informujeme o možných následcích; každé 3 měsíce se zabýváme konkrétním preventivním tématem; pořádáme přednášky pro školy, kdy žáky seznamujeme s činností naší služby; na klubu je klientům k dispozici odborná literatura a letáky dalších služeb z oblasti prevence; informujeme klienta o možnostech využívání dalších služeb; pořádáme filmové kluby s preventivním tématem.
- Depistáž - Depistáží se rozumí cílené vyhledávání osob, které mohou podlehnout sociálně patologickým jevům či mohou být ohroženy sociálním vyloučením. V rámci terénní formy poskytované služby tak vyhledáváme a informujeme potenciální zájemce o možnostech využívání služby NZDM. Zároveň se kontaktujeme se stávajícími klienty a podporujeme je při řešení jejich nepříznivé životní situace.
ZÁSADY SLUŽBY
- Nízkoprahovost – služba je realizována tak, aby uživateli umožňovala maximální přístupnost. Snahou je odstranit všechny časové, prostorové, psychologické, sociální a finanční bariéry. Na uživatele služby jsou kladeny minimální požadavky.
- Bezplatnost – za využívání služby klienti nehradí žádné poplatky. Služba je tak poskytována zdarma.
- Anonymita – klient má právo zůstat v anonymitě, není povinen poskytnout pracovníkovi své osobní údaje. Pracovníci mohou po uživateli vyžadovat pouze ty údaje, které jsou nezbytné pro poskytování služby (jméno/přezdívka, věk, spádové bydliště). Jakákoli dokumentace obsahující jeho osobní údaje je vedena s jeho osobním souhlasem a uživatel má právo do ní nahlížet. Pracovník také nikde nezveřejňuje, že daný klient využívá službu. Pořádá-li se veřejná akce, na které klienti vystupují, jsou si vědomi toho, že jejich anonymita zde ztrácí význam. Jsou na to předem pracovníky upozorňování a záleží tak na nich, zda se budou či nebudou chtít akce zúčastnit.
- Mlčenlivost – pracovníci jsou povinni dodržovat mlčenlivost dle obecného nařízení (GDPR).
- Respekt – pracovníci respektují práva uživatelů, každého klienta respektují jako jedinečnou bytost, respektují klientovy individuální potřeby, jeho osobnost, volí partnerský přístup.
- Dobrovolnost (právo volby) – pracovníci respektují rozhodnutí klienta při výběru typu služby a nabízených aktivit. Klient tak má svobodnou volbu v rozsahu využívání služby při řešení své nepříznivé životní situace.
3. Nabízené činnosti
Můžeme Ti nabídnout:
• někoho, kdo by Ti naslouchal a snažil se Ti porozumět
• místo, kde můžeš najít kamarády
• místo pro odpočinek, sport i zábavu – fotbálek, ping pong, stolní hry, tělocvična, výtvarné, taneční a hudební aktivity
• možnost podílet se na programu NZDM
• kulturní akce, besedy
• pomoc při řešení problémů se školou, vztahy, rodiči
• pomoc s vzdělávacími problémy
• doprovod a zprostředkování dalších služeb
• sociální poradenství
• informační servis
• pomoc s hledáním práce
• místo, kde můžeš najít podporu, pomoc, radu…
• neodsuzující přístup a zájem pracovníků
• místo, kde se nebudeš cítit sám
• místo, kde s Tebou budou sdílet těžké životní situace.
4. Specifika služby
Služba přizpůsobuje otevírací dobu rozdílným potřebám mladých lidi v průběhu školního roku a školních prázdnin.
Otevírací doba v době školního roku:
pondělí:
13:00 - 18:00
úterý:
13:00 - 18:00
středa:
13:00 - 18:00
čtvrtek:
13:00 - 18:00
pátek:
13:00 - 15:00 (pouze individuální poradenství)
V terénu jsme ve středu od 14:00 do 16:00 hodin.
Otevírací doba v době všech školních prázdnin:
pondělí:
11:00 - 16:00
úterý:
11:00 - 16:00
středa:
11:00 - 16:00
čtvrtek:
11:00 - 16:00
pátek:
11:00 - 13:00 (pouze individuální poradenství)
V terénu jsme v pondělí, úterý, středu a čtvrtek vždy od 13:00 hod do 15:00 hod. V pátek nás pak můžeš potkat od 11:00 hod do 13:00 hod.
- Identifikátor sociální služby: 2193113
- Druh sociální služby: § 62 - Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež
- Skupina služeb: Služby sociální prevence
- Služba je poskytována: 01.06.2010 00:00
Časový rozsah poskytování služeb
-
Terénní
-
Středa : 14:00-16:00 - Změna provozní doby v době všech školních prázdnin: po až čt 13.00 - 15.00, pá 11.00 - 13.00
-
-
Ambulantní
-
Pondělí : 13:00-18:00 - Změna provozní doby v době všech školních prázdnin: 11.00 - 16.00 Úterý : 13:00-18:00 - Změna provozní doby v době všech školních prázdnin: 11.00 - 16.00 Středa : 13:00-18:00 - Změna provozní doby v době všech školních prázdnin: 11.00 - 16.00 Čtvrtek : 13:00-18:00 - Změna provozní doby v době všech školních prázdnin: 11.00 - 16.00 Pátek : 13:00-15:00 - pouze individuální poradenství (Změna provozní doby v době všech školních prázdnin: 11.00 - 13.00 - pouze individuální poradenství)
-
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBAFakultativní činnost
NEArchitektonická bezbariérovost
ANONázev poskytovatele
Charita Valašské Meziříčí
IČ poskytovatele
47997885
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Kpt. Zavadila 1345,75701 Valašské Meziříčí
- Telefon: 571619979
- E-mail: reditel@valmez.charita.cz
- Web: www.valmez.charita.cz