Sociální rehabilitace Amika, Sociální rehabilitace, Charita Valašské Meziříčí
Území, na kterém je služba poskytována
Toto je služba, která může zajet do Vaší vesnice. Valašské Meziříčí (ORP)Bystřice pod Hostýnem (ORP)
Tato služba je vzdálená od Vaš obce (km): Bystřice pod Hostýnem (OBEC)Valašské Meziříčí (OBEC)
- Maximální kapacita v daný okamžik: 12
Komu je služba určena
- Osoby se ZP - osoby s chronickým duševním onemocněním
Věkové skupiny
- 16-18 let
- 11-15 let
- 19-26 let
- 65-80 let
- 27-64 let
- Nad 80 let
Kontaktní údaje na službu
- Adresa: Příční 523,75701 Valašské Meziříčí
- Telefon: 737 420 843
- E-mail: blahoslava.holisova@valmez.charita.cz
- Web: www.valmez.charita.cz
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Děti a mládež od 12 let a dospělí s duševním onemocněním nebo s psychickými potížemi, kteří jsou v nepříznivé životní situaci a žijí v ORP Valašské Meziříčí nebo ORP Bystřice pod Hostýnem. Klient může žít i mimo ORP, pokud splňuje následující: klient dochází do služby ambulantně, nebo je schopen přijet na místo v rámci ORP a služba je mu poskytnuta v terénu.
2. Smysl, poslání a cíl služby
Jsme sociální služba pro děti, mládež a dospělé, kteří se v důsledku duševního onemocnění nebo psychických potíží dostali do situace, kterou nedokážou sami zvládnout. Našim posláním je poskytovat těmto lidem takovou míru podpory při zvládání nároků každodenního života, která jim umožní, v rámci jejich možností a schopností, žít plnohodnotný život.
Naším cílem je klient, který:
- je dle svých možností schopen pečovat o své psychické a fyzické zdraví (přijímá svou nemoc; umí si vyhledat odborníky a navázat s nimi spolupráci, např. psychiatr, psycholog, praktický lékař, soc. pracovník, navazující soc. služby apod.; ví, jak se zachovat v krizi, v případě potřeby má vytvořený protikrizový plán, který dokáže využívat).
- je dle svých možností schopen se o sebe postarat a žít v běžné společnosti (umí si nalézt a udržet bydlení, žít samostatně nebo s blízkými osobami v domácnosti, o kterou dokáže sám pečovat; je finančně zabezpečen a umí hospodařit s penězi; umí nalézt a udržet si zaměstnání; zvládá si na úřadech a dalších institucích vyřídit své záležitosti a oprávněné zájmy, zná svá práva a umí využívat běžně dostupných služeb).
- je schopen rozvíjet a udržet sociální vazby s rodinou, přáteli, kolegy apod.; umí navázat kontakt s jinou osobou.
- který umí smysluplně využívat svůj volný čas (umí si vyhledat vhodné aktivity; umí aktivně a hodnotně plánovat a využívat volný čas dle svých potřeb a možností.
- Má posílené sebevědomí, sebeúctu, vnitřní motivaci a kognitivní funkce, které mohou být oslabeny vlivem nemoci a medikace.
3. Nabízené činnosti
a) Nácvik dovedností pro zvládání péče o vlastní osobu, soběstačnosti a dalších činností vedoucích k sociálnímu začlenění:
• nácvik obsluhy běžných zařízení a spotřebičů – nácvik obsluhy běžných domácích spotřebičů a přístrojů, běžných zařízení na veřejných místech a na úřadech – telefony, bankomaty, pořadníkové automaty, infoboxy, automaty na kávu, automaty na zakoupení jízdenek apod.
• nácvik péče o domácnost, např. péče o oděvy, úklid, drobné údržbářské práce, chod kuchyně, nakupování - služby SR Amika jsou také zaměřeny na nácvik péče o vlastní osobu (dodržování osobní hygieny, péče o oděv a jeho vhodný výběr), na úkony spojené s nakupováním, na obsluhu malých elektrospotřebičů (varná konvice, mikrovlnná trouba, vysavač…), na hospodaření s penězi, na provádění drobných údržbářských prací v domácnosti (výměna žárovky, …). Pro ambulantní formy sociální rehabilitace jsou za účelem nácviku těchto úkonů využívány prostory zařízení SR Amika. Při terénní formě služby tento nácvik probíhá zejména ve vlastní domácnosti klienta (příp. v jiném zařízení, kde klient žije).
• nácvik péče o děti nebo další členy domácnosti – jedná se o pomoc a podporu nezbytnou pro zajištění základních potřeb osoby, o kterou klient pečuje, v oblastech stravy, hygieny, ošacení – jedná se o učení se sociálním vztahům v rodině a ve společnosti, pomoc při výchově dětí (doprovody dětí do školy a zpět, příprava dětí na vyučování, získání a upevňování vhodných stravovacích návyků, …).
• nácvik samostatného pohybu včetně orientace ve vnitřním a venkovním prostoru – služba v SR Amika je zaměřena také na nácvik dovedností spojených s pohybem a orientací ve vlastní domácnosti i na veřejných prostranstvích – pohyb za pomocí kompenzačních pomůcek, nácvik překonávaní bariér ve vnitřním i venkovním prostředí, doprovody do škol a zaměstnání, na úřady, k lékaři apod.
• nácvik dovedností potřebných k úředním úkonům, např. vlastnoručního podpisu – do této oblasti spadá pomoc při vyplňování formulářů, psaní životopisů, uzavírání smluv, nácvik jednání na úřadech, u lékaře apod.
b) Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
Jedná se o zprostředkování běžných společenských kontaktů, kontaktů na další služby, dobrovolnické činnosti a volnočasové aktivity, popř. i doprovody klienta na úřady, k zaměstnavateli, k lékaři.
• doprovázení dospělých do školy, školského zařízení, zaměstnání, k lékaři, na zájmové aktivity a doprovázení zpět – v této aktivitě se zaměřujeme na doprovody klientů služby do škol, jídelen, zaměstnání, k lékaři, na úřady, při využívání ostatních služeb atd.
• nácvik schopnosti využívat dopravní prostředky – jedná se např. o nácvik aktivit spojených s cestováním – nalezení správné zastávky autobusů, vlakového nádraží, orientace v jízdních řádech, rezervace a zakoupení jízdenek, doprovody při jízdě apod.
• nácvik chování v různých společenských situacích – tato aktivita se zaměřuje na nácvik chování a jednání v různých společenských prostředích – např. při nákupech, při jednáních na úřadech, při společenských, kulturních a sportovních akcích (výběr vhodného oblečení, správný způsob stolování, orientace v prostředí, …) apod.
• nácvik běžných a alternativních způsobů komunikace, kontaktu a práce s informacemi – v rámci této aktivity nacvičujeme s klienty používání běžných komunikačních prostředků a zdrojů informací – tiskoviny, telefon, mobil, nácvik základní obsluhy počítače (včetně využívání e-mailu), orientace v knihovně, používání internetu, informačních tabulí, jízdních řádů apod.
c) Výchovné, vzdělávací a aktivizační služby
Jedná se o aktivity, díky kterým se zlepšují a upevňují motorické, psychické a sociální schopnosti a dovednosti klienta - např. základní hygienické návyky, základy zdravé výživy, získání nebo obnovení základních pracovních návyků, nácvik dodržování pravidelného režimu dne, trénink vytrvalosti a soustředění, schopnost orientace v prostředí, komunikace apod.
d) Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
• podávání informací o možnostech získávání rehabilitačních a kompenzačních pomůcek – jedná se o podání informací o možnostech zajištění financování při zapůjčení nebo zakoupení rehabilitačních a kompenzačních pomůcek. Za tímto účelem je také vypracovaný a klientům dostupný seznam organizací zabývající se prodejem a zapůjčováním rehabilitačních a kompenzačních pomůcek pro klienty se zdravotním handicapem a seznam běžně dostupných veřejných služeb, kterých mohou uživatelé využívat s ohledem na jejich životní situaci.
• informační servis a zprostředkovávání služeb – jedná se o pomoc při hledání a kontaktování vhodných návazných služeb – běžných, zdravotních i sociálních, poradenství o právech a povinnostech při využívání těchto služeb a pomoc při získávání informací pro rozhodování. Za tímto účelem je vypracovaný a klientům dostupný seznam dostupných služeb.
Klient služby si vybírá činnosti, o které by měl při využívání služby zájem už během procesu uzavírání smlouvy. Pracovník klientovi pomáhá se v nabídce služby orientovat, poukazuje na činnosti, které vidí naplňování cílů klienta jako potřebné, rozhodnutí je však na klientovi.
4. Specifika služby
Pro poskytnutí služba není potřeba mít lékařské doporučení nebo být v péči psychiatra/psychologa.
- Identifikátor sociální služby: 5305863
- Druh sociální služby: § 70 - Sociální rehabilitace
- Skupina služeb: Služby sociální prevence
- Služba je poskytována: 01.03.2010 00:00
Časový rozsah poskytování služeb
-
Terénní
-
Pondělí : 08:00-15:30 Úterý : 08:00-15:30 Středa : 08:00-18:00 - 15:30 - 18:00 pouze pro plánované schůzky s klienty Čtvrtek : 08:00-15:30 Pátek : 08:00-15:30
-
-
Ambulantní
-
Pondělí : 08:00-15:30 - Valašské Meziříčí Úterý : 08:00-15:30 - Valašské Meziříčí Středa : 08:00-15:30 - Valašské Meziříčí Středa : 9:00-14:30 - Bystřice pod Hostýnem Čtvrtek : 08:00-15:30 - Valašské Meziříčí Pátek : 08:00-12:00 - Valašské Meziříčí
-
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBAFakultativní činnost
NEArchitektonická bezbariérovost
NENázev poskytovatele
Charita Valašské Meziříčí
IČ poskytovatele
47997885
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Kpt. Zavadila 1345,75701 Valašské Meziříčí
- Telefon: 571619979
- E-mail: reditel@valmez.charita.cz
- Web: www.valmez.charita.cz