Sociální rehabilitace, Sociální rehabilitace, Diakonie Valašské Meziříčí
Území, na kterém je služba poskytována
Toto je služba, která může zajet do Vaší vesnice. Rožnov pod Radhoštěm (ORP)Valašské Meziříčí (ORP)
Tato služba je vzdálená od Vaš obce (km): Valašské Meziříčí (OBEC)Rožnov pod Radhoštěm (OBEC)
- Maximální kapacita v daný okamžik: 11
Komu je služba určena
- Osoby se ZP - osoby s mentálním postižením
Věkové skupiny
- 19-26 let
- 65-80 let
- 27-64 let
Kontaktní údaje na službu
- Adresa: Vrbenská 803,75701 Valašské Meziříčí
- Telefon: 731 138 912
- E-mail: rehabilitacevm@diakonievm.cz
- Web: www.diakonievm.cz
Další adresy služby
- Adresa: Bayerova 62,75661 Rožnov pod Radhoštěm
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Cílovou skupinou jsou dospělí lidé od 18 do 67 let, kteří mají sníženou soběstačnost z důvodu mentálního postižení a jsou odhodlání rozvíjet svou samostatnost prostřednictvím nácviku schopností a dovedností.
2. Smysl, poslání a cíl služby
Posláním služby sociální rehabilitace je rozvíjet a posilovat schopnosti a dovednosti dospělých lidí s mentálním postižením prostřednictvím činností vedoucích k jejich samostatnému životu a začlenění do společnosti. Zaměřujeme se především na oblast upevňování sebedůvěry a odpovědnosti, zaměstnání a bydlení. Sociální služba je poskytována formou ambulantní a terénní.
Cíle služby
- Klient navazuje, udržuje a rozvíjí vztahy s dalšími lidmi a rozvíjí sociální vazby.
- Klient je v kontaktu se společností a společenským děním.
- Klient se připravuje na budoucí zaměstnání nebo je zaměstnán podle svých představ a možností.
- Klient uplatňuje svá práva a má vyřízeny běžné záležitosti.
- Klient umí zajistit běžný chod domácnosti a péči o sebe.
3. Nabízené činnosti
Služba je poskytována tímto způsobem:
Nácvik dovedností pro zvládání péče o vlastní osobu, soběstačnosti a dalších činností vedoucích k sociálnímu začlenění
- Nácvik vaření, příprava svačin
- Nácviky nakupování, zařizování domácnosti
- Nácviky úklidu a údržby domácnosti, oděvů
- Nácviky práce se spotřebiči a běžným zařízeními
- Péče o svou osobu (hygiena, péče o zdraví)
- Nácvik samostatného pohybu
- Nácvik orientace ve vnitřním i venkovním prostoru
- Podpora na úřadech
- Zjištění a plánování lékařské péče, případně změna lékaře
- Nácviky s údržbou domácnosti, podpora při zajištění domácích oprav, reklamací
- Nácvik péče o děti nebo další členy domácnosti
- Nácvik dovedností potřebných k úředním úkonům, např. podpisování
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- Doprovody k lékaři, do školy, zaměstnání a na zájmové aktivity
- Zprostředkování a navázání kontaktu s dostupnými službami
- Zajištění a podpora klienta při hledání práce
- Orientace na trhu práce
- Začlenění do společnosti – setkání s vrstevníky
- Nácvik komunikačních a sociálních dovedností
- Nácviky alternativního způsobu komunikace
- Nácviky využívání dopravních prostředků
- Podpora při plánování tras
- Práce s informacemi
- Skupinové aktivity v terénu (návštěvy výstav, přednášek, setkání s vrstevníky)
- Nácviky chování v různých společenských situacích
Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- Podpora psychické odolnosti
- Podpora při zvládání náročných životních situací
- Osobní rozvoj
- Posilování motorických, sociálních i psychických dovedností
- Vzdělávací skupinové aktivity zaměřené na jemnou motoriku a psychickou podporu (vytváření)
- Práce na PC, internet
- Finanční gramotnost – hospodaření s financemi, osobní rozpočet
- Nácviky vedoucí k získání zaměstnání (komunikace, životopis, základní pracovně právní úkony)
- Edukační skupinové aktivity zaměřené na aktuální témata klientů
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- Podávání základních informací o právech a povinnostech klienta
- Podávání základních informací o rehabilitačních kompenzačních pomůckách
- Informační servis a zprostředkování služeb
- Podpora a porozumění občanským a lidským právům
- Využívání dostupných služeb
4. Specifika služby
Zásady
- Zásada bezpečí - pracovník svým chováním a vystupováním navozuje pocit důvěry a bezpečí. Je zdůrazněna možnost dlouhodobé pomoci a podpory všem klientům cílové skupiny.
- Zásada běžného života – podporujeme klienty při integraci do společnosti, rozvíjíme jejich vztahy s okolím, podporujeme je k využívání veřejných služeb, tak aby žili srovnatelným způsobem života jako jejich vrstevníci.
- Zásada důstojnosti – sociální službu poskytujeme v zájmu osob a v náležité kvalitě takovými způsoby, aby bylo vždy důsledně zajištěno dodržování lidských práv a základních svobod osob.
- Zásada sebeurčení - podporujeme maximální samostatnost a možnost volby, a to poskytováním přiměřené podpory.
- Zásada vyváženosti svobodné volby a odpovědnosti – usilujeme o to, aby každý klient při posilování svobodné volby byl posilován v nesení odpovědnosti za své jednání.
- Zásada partnerství – pracovníci vnímají klienty jako partnery, kteří disponují potenciálem rozvoje.
- Identifikátor sociální služby: 7988336
- Druh sociální služby: § 70 - Sociální rehabilitace
- Skupina služeb: Služby sociální prevence
- Služba je poskytována: 01.01.2020 00:00
Časový rozsah poskytování služeb
-
Terénní
-
Středa : 08:00-16:00 Pondělí : 08:00-16:00 - okamžitá kapacita: 1 klient Úterý : 08:00-16:00 Čtvrtek : 08:00-16:00 Pátek : 08:00-16:00
-
-
Ambulantní
-
Středa : 08:00-16:00 Pondělí : 08:00-16:00 Úterý : 08:00-16:00 Čtvrtek : 08:00-16:00 Pátek : 08:00-16:00
-
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBAFakultativní činnost
NEArchitektonická bezbariérovost
ANONázev poskytovatele
Diakonie Valašské Meziříčí
IČ poskytovatele
73632783
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Žerotínova 1421,75701 Valašské Meziříčí
- Telefon: 605 223 405
- E-mail: reditel@diakonievm.cz; kostelna@diakonievm.cz
- Web: www.diakonievm.cz