Chráněné bydlení JOHANNES, Chráněné bydlení, Diakonie Valašské Meziříčí
Území, na kterém je služba poskytována
Tato služba je vzdálená od Vaš obce (km): Valašské Meziříčí (OBEC)
- Kapacita: 12
Komu je služba určena
- Osoby se ZP - osoby s mentálním postižením
Věkové skupiny
- 19-26 let
- 65-80 let
- 27-64 let
Kontaktní údaje na službu
- Adresa: Jičínská 308,75701 Valašské Meziříčí
- Telefon: 731133932
- E-mail: chbydleni@diakonievm.cz
- Web: www.diakonievm.cz
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Chráněné bydlení poskytuje podporu dospělým lidem s mentálním, případně kombinovaným, postižením.
Osoby s mentálním postižením (osoby s lehkým až středním postižením, osoby se získaným poškozením mozku, k tomuto hendikepu mohou být přidružené i další hendikepy – např. smyslové, tělesné, psychiatrické).
Věková struktura uživatelů služeb: 18 – 69 let.
2. Smysl, poslání a cíl služby
Chráněné bydlení Johannes je místem, kde lidé s mentálním případně kombinovaným postižením naleznou domov - bezpečné, vstřícné a zodpovědné prostředí. Nabízí klientům možnost žít běžným způsobem života i příležitost rozvíjet svou soběstačnost a nezávislost. Sociální služba klienty provází jejich životem a podporuje je v přijímání zodpovědnosti za chod domácnosti a vlastní život. Klientům, kteří se připravují na budoucí samostatný život, nabízí cílený přípravný program. Pracovníci přistupují ke klientovi vždy podle jeho individuálních potřeb a daných možností.
Cíle služby
- Klienti se umějí starat s podporou pracovníků CHB o svoji osobu a běžný chod své domácnosti.
- Klienti s podporou pracovníků CHB navazují nové a udržují stávající sociální vazby.
- Klienti zvládají dle svých individuálně určených potřeb, přání a možností využívat veřejně dostupné služby, vyřizují si osobní záležitosti, umějí si říct o podporu pracovníka CHB.
- Klienti s podporou pracovníků CHB uplatňují svá práva a povinnosti vyplývající z legislativy ČR.
3. Nabízené činnosti
Nabízené činnosti
a) poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy:
1. pomoc s přípravou stravy – podpora při přípravě stravy, vybírání vhodného jídla, pomoc se zajištěním dovozu obědů, podpora při nakupování jídla
2. zajištění celodenní stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování, minimálně v rozsahu 3 hlavních jídel – podpora při výběru zdravých potravin, potravin vhodných při dietě, pomoc při přípravě svačiny, doprovod na nákupy potravin
b) poskytnutí ubytování:
1. ubytování, které má znaky bydlení v domácnosti – ubytování v pokojích, které simulují běžné byty, společná kuchyně, společné sociální zařízení v každém bytě
2. v případě potřeby praní a drobné opravy ložního a osobního prádla a ošacení, žehlení
c) pomoc při zajištění chodu domácnosti:
1. pomoc při běžném úklidu a údržbě domácnosti – jednou za týden podpora při velkém úklidu domácnosti, každodenní pomoc a podpora s běžným úklidem, podpora při údržbě bytu
2. pomoc při údržbě domácích spotřebičů – pomoc při obsluze domácích spotřebičů
3. podpora v hospodaření s penězi včetně pomoci s nákupy a běžnými pochůzkami – podpora ve finanční gramotnosti, pomoc s nákupy, podpora při placení, doprovod na nákupy
d) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:
1. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím – podpora při styku s rodinami, přáteli, doprovod na společenské akce
2. nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností – formou učení a praktických nácviků
3. zajištění podmínek pro přiměřené vzdělávání – podpora při výběru vzdělávání
4. podpora v oblasti partnerských vztahů – návštěvy přátel, kamarádů v domově i mimo domov
5. podpora při získávání návyků souvisejících se zařazením do pracovního procesu – podpora při hledání práce, příprava na práci formou učení
e) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
1. doprovázení do školy, školského zařízení, zaměstnání, k lékaři, na zájmové aktivity, na orgány veřejné moci a instituce poskytující veřejné služby a doprovázení zpět
2. podporu a pomoc při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů – podpora formou PC, doprovázení, zvažování možností návštěv služeb
3. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob – spolupráce s rodinami, rodinnými příslušníky, setkávání se s nimi
f) sociálně terapeutické činnosti: socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob – podpora jemné i hrubé motoriky při práci s různými materiály
g) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
1. pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů – doprovázení na úřady, motivace ke komunikaci
2. pomoc při vyřizování běžných záležitostí – doprovázení při vyřizování běžných záležitostí
h) pomoc při osobní hygieně a poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
1. pomoc při úkonech osobní hygieny – podpora a pomoc při holení, mytí
2. pomoc při základní péči o vlasy a nehty
3. pomoc při použití WC – pomoc při zajištění čistoty, hygieny na WC
4. Specifika služby
Principy služby
a. Zásada bezpečí - pracovník svým chováním a vystupováním navozuje pocit důvěry a bezpečí. Je zdůrazněna možnost dlouhodobé pomoci a podpory všem klientům cílové skupiny.
b. Zásada běžného života – podporujeme klienty při integraci do společnosti, rozvíjíme jejich vztahy s okolím, podporujeme je k využívání veřejných služeb, tak aby žili srovnatelným způsobem života jako jejich vrstevníci.
c. Zásada sebeurčení - podporujeme maximální samostatnost a možnost volby, a to poskytováním přiměřené podpory.
d. Zásada vyváženosti svobodné volby a odpovědnosti – usilujeme o to, aby každý klient při posilování svobodné volby byl posilován v nesení odpovědnosti za své jednání.
e. Zásada partnerství – pracovníci vnímají klienty jako partnery, kteří disponují potenciálem rozvoje.
- Identifikátor sociální služby: 3139989
- Druh sociální služby: § 51 - Chráněné bydlení
- Skupina služeb: Služby sociální péče
- Služba je poskytována: 01.01.2020 00:00
Časový rozsah poskytování služeb
-
Pobytová
- Nepřetržitě
Úhrada za služby
PLACENÁ SLUŽBAOdkaz na ceník
Fakultativní činnost
ANOOdkaz na ceník
Architektonická bezbariérovost
ANONázev poskytovatele
Diakonie Valašské Meziříčí
IČ poskytovatele
73632783
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Žerotínova 1421,75701 Valašské Meziříčí
- Telefon: 605 223 405
- E-mail: reditel@diakonievm.cz; kostelna@diakonievm.cz
- Web: www.diakonievm.cz